Toegevoegd aan je winkelmandje

Wij scoren 9,1 uit 10 met 959 Trustpilot reviews

0Bestellen

Winkelmandje Gratis bezorging

Groente, Fruit, Vis én Voedingssupplementen! mei 2015

Groente, Fruit, Vis én Voedingssupplementen!

Veel Nederlanders hebben baat bij een voedingssupplement. We eten namelijk (nog altijd) te weinig groente, fruit en vis. Die conclusie trekken het RIVM en het Centraal Bureau Statistiek uit de Gezondheidsenquête 2014.

Hoewel we graag gezonder willen eten, blijkt het voor velen toch moeilijk te realiseren. De aanbevelingen van 200 gram groente en 2 stuks fruit per dag en tweemaal per week vis worden vaak niet gehaald. Terwijl deze producten boordevol vitamines, mineralen en andere voedingsstoffen zitten die onmisbaar zijn voor een goede gezondheid. Foliumzuur bijvoorbeeld, dat veel in groene groentes zit, heeft een rol in de celdeling en het homocysteinegehalte, wat verband houdt met hart & bloedvaten.

Zinvolle aanvulling

Voedingssupplementen in de vorm van een multivitamine of visolie zijn een welkome aanvulling als gezond eten even niet lukt. Ook in diverse andere situaties kan een aanvulling met een supplement waardevol zijn. Bijvoorbeeld door een verhoogde behoefte aan voedingsstoffen bij intensief sporten, zwangerschap, een vegetarisch dieet of medicijngebruik. De informatiegids ‘Nut & Veiligheid vitamines en mineralen’ vertelt daar meer over.

Voedingssupplementen gebruik

Bijna de helft van de Nederlandse bevolking gebruikt voedingssupplementen als aanvulling op de gewone voeding. Uit eerder consumentenonderzoek onder 1000 respondenten kwam naar voren dat supplementen niet gezien worden als vervanging van groente en fruit, maar als iets extra’s. Het bevorderen van de algemene gezondheid en het verbeteren van de weerstand zijn de voornaamste redenen voor Nederlanders om voedingssupplementen te gebruiken.

Meer Weten?

Meer weten over voedingsupplementen? In onze nieuwsbrief lichten wij op gezette tijden een onderwerp uit. Ook onze Twitter-feed is een goede bron voor informatie over voeding en gezondheid.

DEEL DIT ARTIKEL OP SOCIALE MEDIA