Belangrijke, actuele mededelingen

Laatste paginawijziging: 13 juli 2021

Drukte en vertraging bij pakketbezorging

Het is door de voortdurende Corona-situatie nog steeds erg druk bij PostNL.

Daardoor is het niet altijd mogelijk een betrouwbare indicatie te geven van levertijden. PostNL kan voorlopig (juni) niet altijd een 24-uurs levering garanderen. Bezorgtermijnen kunnen soms oplopen tot enkele dagen.

Houdt u dus rekening met een levertijd die langer is dan normaal.

Om te weten wanneer u pakket precies bezorgd wordt kunt u het beste af en toe de Track & Trace bekijken.

Smeets & Graas is verhuisd

Sinds maandag 29 maart werken wij vanuit ons nieuwe kantoor aan de Laan Corpus den Hoorn 106-108 in Groningen. Wij hebben hier veel meer ruimte dan op ons oude adres en hopen u vanuit hier de komende jaren nog beter van dienst te kunnen zijn.

Wilt u ons bezoeken of een pakket ophalen: u moet de linker ingang hebben, bij de parkeerplaats en wij zitten op de 2e verdieping.

Laan Corpus den Hoorn

Vertragingen Internationaal

Een groot deel van ons assortiment komt uit de VS (door ons of een van onze Nederlandse leveranciers geïmporteerd) en vervoer gaat per luchtvracht. Een deel van die luchtvracht gaat met vrachtvliegtuigen, een deel gaat in het vrachtruim van passagiersvliegtuigen. Omdat er veel minder passagiersvluchten zijn dan normaal, kunnen er in het vrachtvervoer tussen de VS en de EU voorlopig nog makkelijk vertragingen optreden.

Het kan dus geburen dat sommige producten wat langer dan normaal niet leverbaar zijn.

De rest van het assortiment komt uit de EU en daarmee zijn vooralsnog minder problemen.

PostNL Corona maatregelen

PostNL heeft een aantal aanpassingen doorgevoerd in haar bezorgbeleid om het voor iedereen veilig te houden.

Meer en actuele informatie hierover kunt u lezen op de PostNL website:

PostNL FAQ

Corona-Maatregelen bij Smeets & Graas

  • Alleen personeel dat zich direct bezig houdt met de afhandeling van bestellingen werkt op locatie. De rest werkt vanuit huis.
  • Alle personeelsleden houden zich strikt aan Social Distancing maatregelen.
  • Hygiëne-maatregelen zijn sterk opgevoerd. Iedereen wast regelmatig zijn/haar handen met goede zeep, we gebruiken papieren handdoeken en het kantoor en magazijn worden regelmatig schoongemaakt.
  • Bezoekers moeten een mondkapje dragen.

Beschikbaarheid van producten

Wereldwijd is er een verhoogde vraag naar voedingssupplementen en daardoor staan distributeurs, aanvoerlijnen en productieprocessen onder druk. Momenteel hebben we in vrijwel alle productgroepen voldoende voorraad. Individuele producten zijn soms niet leverbaar maar er is bijna altijd wel een alternatief. Wilt u advies, vraag het ons.

Service en drukte

Door het deels thuiswerken, de vele vragen die we krijgen etc. is het soms niet mogelijk de gebruikelijke service te verlenen.

Het kan dus zijn dat we soms de telefoon niet opnemen en dat we mails mogelijk iets langzamer beantwoorden dan normaal.